قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

آیین بزرگداشت یوم ا... ۱۳ آبان در مشهد | روز شکوه مقاومت

  • کد خبر: ۸۶۷۶۰
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
آیین بزرگداشت یوم ا... ۱۳ آبان در مشهد | روز شکوه مقاومت
آیین بزرگداشت یوم ا... ۱۳ آبان امسال در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ آیین بزرگداشت یوم ا... ۱۳ آبان امسال به دلیل مراقبت‌های بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا و برای جلوگیری از آغاز موج ششم کرونا، با حضور گسترده اقشار مختلف و سخنرانی استاندار خراسان رضوی در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به تاراج ثروت مردم کشور‌های مختلف دنیا توسط آمریکا گفت: استکبار جهانی، به ویژه آمریکای جنایتکار در سرزمین‌های ملت‌های دیگر، به ویژه کشور‌های مسلمان، با تسلط بر آن‌ها و گماردن حاکمان وابسته، ثروت‌های این مردم را سال‌ها به یغما می‌برد. در طول تاریخ ثروت ملی کشور ما نیز مورد دستبرد آمریکا قرار گرفته بود و حتی ثروت‌های معنوی ما نیز مورد هجوم استکبار بود.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) از دل حوزه علمیه، با درک این شرایط و با تکیه بر اعتقادات و قوه مردمی به پا خاست بیان کرد: امام بزرگوار نهضت و انقلاب اسلامی متکی بر مردم معتقد را در این کشور با هدف مقابله با دنیای استکبار و ظلم و ستم و در رأس آن آمریکا شروع کرد.

وی ادامه داد: در آن مقطع که حکومت ایران در اختیار شاه بود، با این تصور که اگر امام (ره) را از بین مردم جدا کند و فاصله فیزیکی بین امت و امام (ره) برقرار شود، این نهضت و انقلاب حتما از ادامه مسیر بازخواهد ماند، امام را در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ به ترکیه تبعید کرد تا این نهضت سرکوب شود؛ غافل از اینکه ارتباط بین امت و امام (ره)، رابطه فیزیکی نیست بلکه ارتباط معنوی و اعتقادی است و با ایجاد فاصله آن هدفی که مورد نظرشان بود، محقق نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اتفاقات آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران تصریح کرد: این نهضت تا سال ۱۳۵۷ ادامه پیدا کرد. در این سال ما شاهد پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس اسلامی با سقوط طاغوت کشور بودیم. یکی از صحنه‌های بسیار خاص آن سال ها، روز ۱۳ آبان سال ۵۷ در دانشگاه تهران با آن حرکت خودجوش مردمی بود که منجر به شهادت مردم و دانشجویان و دانش آموزان عزیز شد. یاد و خاطره همه شهدا، به ویژه شهدای نهضت انقلاب در آن مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و به روح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

نظری یکی از دلایل تسخیر سفارت آمریکا در تهران را تبدیل شدن آن به مرکز توطئه علیه انقلاب دانست و گفت: حکومت اسلامی مستقر شد، اما آمریکا کماکان دشمنی می‌کرد و با خوی و خصلت ظالمانه خودش در این کشور حضور داشت و افراد و کسانی را که سال‌ها پرورش داده بود، با هدف اینکه بتواند مجدد بر ایران حاکم شود و غلبه پیدا کند، دور هم جمع می‌کرد. سفارت آمریکا در ایران جاسوس خانه و لانه جاسوسی شده بود و در آن برای مقابله با نظام اسلامی طراحی و برنامه ریزی می‌کردند، اما دانشجویان پیرو خط امام (ره) در این روز لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و به توطئه علیه انقلاب اسلامی پایان دادند.

وی ادامه داد: امام (ره) آن واقعه را انقلاب دوم نام گذاری کردند. امروز روز استکبارستیزی است؛ روز غلبه و مبارزه با دنیای استکبار، مخصوصا آمریکای جنایتکار. امیدوارم در راه این نهضت و مسیری که معین شده و برای شما به یادگار گذاشته شده است، همه ما موفق و خدمتگزار این سرزمین و انقلاب اسلامی باشیم.

۱۳ آبان نماد حق طلبی ایران و شکست اقتدار آمریکاست

تولیت آستان قدس رضوی نیز در جلسه هیئت امنای حرم مطهر رضوی، یوم ا... ۱۳ آبان را نماد حق طلبی و مبارزه علنی ملت ایران برابر استکبار و شکست ابهت و اقتدار آمریکا دانست.
حجت الاسلام احمد مروی این روز را برگ زرینی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی خواند و اظهار کرد: در این روز ظلم ستیزی، آزادی خواهی، ایستادگی و مقاومت ملت آزاده ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی و سیاست‌های استکباری آمریکا تبلور یافت.

وی با بیان اینکه برای حرکت ۱۳ آبان بهترین تعبیر را امام راحل عظیم الشأن داشتند که تعبیر «انقلاب دوم» را به کار بردند، گفت: امید است با استعانت الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) ملت مقاوم، صبور و با بصیرت ایران تحت هدایت‌های رهبر عظیم الشأن انقلاب که خلف بحق صالح امام راحل (ره) هستند، راه عزت و اقتدار و سربلندی و مبارزه با استکبار و متکبران عالم را همچنان با قدرت طی کنند.

اکران ۴۲ قاب عکس تصاویر شهدای دانش آموز

همچنین به مناسبت روز دانش آموز ۴۲ قاب عکس تصاویر شهدای دانش آموز در مناطق مختلف شهر اکران شد و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز علاوه بر اجتماع عظیم میدان شهدا، برنامه نقاشی گروهی کودکان بر روی بوم بزرگ نقاشی (فرهنگ سرای خانواده)، نقاشی کودکان (فرهنگ سرای غدیر)، اجرای بیش از ۴۰ پاتوق سرود (فرهنگ سرای انقلاب) و تعدادی رویداد مشارکتی با مساجد حاشیه شهر را در این روز برگزار کرد. در این روز همچنین بازدید از خانواده‌های شهدای دانش آموز، ساخت آثار هنری درباره ۱۳ آبان توسط دانش آموزان (فرهنگ سرای کودک و آینده) و مراسم جشن دانش آموزی در بوستان کوهسنگی نیز با شکوه خاصی برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->